Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

6 januari 2017

Zorgverzekering 2017

Zorgverzekering 2017

Vandaag is de nieuwe premie afgeschreven. Zelf ben ik bij mijn huidige zorgverzekeraar Interpolis gebleven. Mijn eigen risico stond op 500 en dit heb ik weer op nul gezet. Aangezien ik het te riskant vindt.


Ook mijn gezondheid is wel wat minder, zo had ik vorige jaar in januari, jicht in mijn linker voet. Ook zijn mijn gewrichten pijnlijk, heup, voeten en polsen. Als dit erger word toch maar verder onderzoeken. Jicht was ik eigenlijk te jong (28 jaar) voor aldus de huisarts. Mijn vader heeft het pas op latere leeftijd gekregen en jicht kan erfelijk zijn.

Terug naar mijn zorgverzekering, per maand ga ik 125,14 euro betalen. i.p.v. 95,39 euro.

Mijn Vriend is overgestapt van Zilverenkruis achmea hij zou aankomend jaar 146 euro per maand gaan betalen en hij gaat nu naar Ditzo 137,35 euro betalen, en heeft i.p.v. 250 euro nu  500 euro voor de tandarts. Conclusie: ik betaal 29,75 euro meer premie en mijn vriend 8,65 euro minder premie.
  1. Jicht.... ben je een vleeseter? Pijn in gewrichten ontstaat vaak uit een soort verzuring. Suiker kan ook een aanleiding vormen. Maar ik ben geen arts hoor. Wel vervelend, pijnklachten. Goed om jezelf denken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet al 6 jaar geen vlees,vis, kip of producten daarvan. Tijdje veganistich gegeten maar de laatste jaren vegetarisch. Suiker probeer ik ook te vermijden. Soms een glaswijn 1 x per week.

      Verwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken