Waar doen ze het van? Kasboek delen? Of hypotheek verhaal delen? Er zijn geen nieuwe deelnemers meer. Mee doen? mail dan naar zuinigeman@gmail.com of neem contact op.

22 augustus 2017

17.500 euro winst! met terugkoopaanbieding koopgarant woning

17.500 euro winst! met terugkoopaanbieding koopgarant woning

Wij hebben een terugkoopaanbieding gekregen van onze woningbouwcoöperatie. Vrijdag 18 augustus kwam de mail binnen en dat was heel spannend. Maandag 14 augustus was de taxateur langs geweest zoals ik al eerder beschreef.

Binnen 4 dagen had ik alles per mail binnen, zoals: het taxatierapport, bouwkundig rapport en het gas en elektra rapport. De aanbieding (het bedrag van verkoop) verloopt op 29-08-2017 stond in e-mail. Ik had 12 dagen de tijd om het bod te accepteren.

Zelfde dag nog overleg met vriendlief wat te doen. Toen hij terug was van zijn werk hebben wij het bod geaccepteerd door in de e-mail op bod accepteren te klikken. Daarna krijgen wij een ontvangstbevestiging.

De woning was 25.000,- euro! meer waard geworden door verbouwing keuken, badkamer, en recent in april 2017 nog de tuin opgeknapt. Toen ik de koopgarant woning kocht 3 jaar geleden was de woning 75.000 euro,- waard.

Van die 25.000,- euro winst krijgen wij het bedrag van maar liefst 17.500,- euro. Door een ingewikkelde berekening waardoor een gedeelte van de winst naar de woningcoöperatie gaat. Die berekening ga ik binnenkort uitleggen. Uiterlijk 2 november 2017 is de koopgarant woning verkocht.

Wij zijn super blij! En daardoor hebben wij ook geen eigen geld nodig bij het kopen van onze nieuwe woning in de Flevopolder.

(bovensstaande foto komt van het nwwi youtube filmpje)
  1. Gefeliciteerd.hoor.Toch een fijn gevoel om je huis zonder wachten/problemen verkocht te hebben in no time.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Leuk dat jullie de wind in de rug hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reageer nooit, maar lees wel mee. Waar ik dan benieuwd naar ben: hoeveel heeft de badkamer, keuken en tuin gekost afgelopen 3 jaar? Die kosten moet je van de winst afhalen, toch?
    GV

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De helft van de kosten zijn van de winst gehaald. (Had ik nog hypotheek op) en de rest had ik afgelost. Ik zou dan rond de 9.000 euro winst hebben.

      Verwijderen
  4. Gefeliciteerd! Wat een goed bericht! Fijn hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij willen onze woning ook verkopen als mijn man met pensioen gaat en dan verhuizen naar een andere streek. Ik wil zelf ook wachten met het vernieuwen van onze badkamer tot vlak voor de verkoop om zo het huis beter te kunnen verkopen, mijn man vindt echter dat we het nu al moeten doen zodat we er zelf de komende zes jaar ook nog plezier van hebben. In hetzelfde licht moet je het opknappen en verbeteren van jullie huis zien, het verkocht nu beter omdat het beter oogt en je hebt zelf al die jaren van alle aanpassingen ook plezier gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nooit vernieuwen vlak voor de verkoop, de kopende partij vind het wellicht niet mooi en dan heb je voor niks geïnvesteerd. Als je het wil doen, dan inderdaad nu zodat je er zelf nog plezier van hebt. :-)

      Verwijderen
  6. Prima, toch! Wij zijn nu al weken bezig met het verkopen van ons huis. Over twee weken worden de foto's gemaakt, over drie weken hopen we op funda te staan. In deze tijd kun je dan hopen dat je na vier tot vijf weken wel een aanbod hebt. Jullie deden het sneller!!

    BeantwoordenVerwijderen

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Begin met typen en toets enter om te gaan zoeken